본문 바로가기


점호공지

2017년 11월 27일 월요일 학생생활관 전달사항
2017년 11월 27일 월요일 학생생활관 전달사항
수석조교2017-11-27

1127일 월요일 학생생활관 공지사항

 

20172학기 학생생활관 선거관리위원회 보조위원 모집1129()~124()에 진행됩니다. 자세한 사항은 각 층 게시판을 확인해주시기 바라며, 사생 여러분의 많은 관심과 참여 부탁드립니다.

20171127()~28()에는 2017학년도 2학기 원광대학교 임시휴업일 시행으로 인해 점호가 시행되지 않습니다. 사생 여러분들께서는 이점 숙지하시기 바랍니다.

20172학기 학생생활관 유학생 퇴사 O.T127() 18:30~19:20에 어학관 1층 멀티미디어실에서 진행됩니다. 외국인 사생 여러분들께선 이점 숙지하시어 필히 참석해주시면 감사하겠습니다.

학생생활관 상점 마감일1210()까지입니다. 사생여러분들은 상벌점 확인을 하시어 미리 상점활동을 하시기 바랍니다.

택배는 본인이 직접 수령해주시기 바랍니다. 각 관 1(보은관은 2) 로비에 두어 분실 시 본인 책임으로 간주합니다.

사생분들께서는 샤워실 및 화장실로 이동하거나 외출을 하실 경우 열쇠를 지참하셔서 꼭 방문을 잠그고 다니시기 바랍니다.

어학관 및 삼동관 1층 로비에 자동제세동기(AED)가 비치되어 있으니, 응급상황 발생 시 사용하시기 바랍니다.

생활관 무인빨래방 이용 시 종이세제의 이용은 삼가 해주시고, 가루세제 및 액체세제를 이용해주시기 바랍니다. 종이세제 이용 시 세탁기의 배수구를 막아 기기고장의 주요 원인이 됩니다.

, 벌점은 항상 사생 본인이 웹정보서비스에서 확인하셔야 합니다. 미확인 시 본인 책임으로 간주합니다.

사생분들께서는 공지사항을 매일 확인하여 본인에게 불이익이 발생하지 않도록 신경 써주시기 바랍니다.

11.27通知

1. 本学期留学生退宿OT将于12.07 18:30在语学馆多媒体室举行,详情请参考通知板。

2. 11月27日和28日为学校临时休息日,没有点名。

3.正常点名时间为:每周1至周4晚上11:30.

4.外宿请于 22:00之前进入 [웹정보서비스] – [정보서비스] – [생활관관리]进行申请。每月申请外宿超过10次会有扣分,请大家注意。

5.可登录自己的ID查询扣分情况。若有异议,请问询层长及助教。원광대학교 웹정보서비스 – 정보서비스 – 학생생활관 – 학생관관리

6.外出时,请随身携带钥匙并锁好房门。

7.语学馆1楼备有除颤器(AED),发生紧急情况时可使用。

8.如宿舍内设施发生故障,请进入[생활관 홈페이지] – [수리요청] 或到管理室登记申请修理。

9.宿舍区内骑自行车时请慢行,自行车只能停在建筑外的自行车专用停车处。

10.请大家每天留意公布事项。

 

11.27Notice

1.The foreign students OT will be held on 6:30 pm Dec 7th at multimedia room of Language learning center , For details, please refer to the notice board.

2.November 28th is school temporary rest day, no roll call on 11.27 and 11.28.

3.Dorm rollcall will be take at 11:30 P.M every Monday to Thursday from Aug.28th.

4.If you will get back late after the dorm check time or stay overnight outside from Monday to Thursday, please sign your name in the name note before 10:00 p.m. If getting back or staying over night outside from Friday to Sunday, you need not sign your name. Also you can apply in[웹정보서비스] – [정보서비스] – [생활관관리]

5.You may check your point in ID service. 원광대학교 웹정보서비스 – 정보서비스 – 학생생활관 – 학생관리. Any questions, please contact to your floor administrator or assistant teacher.

6.When going out, please carry the key and lock the door.

7.There is Automated External Defibrillator(AED) at the first floor lobby of 어학관, can be used in case of emergencies.

8.If there is a malfunction of the dormitory facilities, apply for repair at the management office or [생활관 홈페이지] – [수리요청].

9.When riding a bike in the dormitory area, be slowly, the bike can only park in the bike dedicated parking area outside the building.

10.Please check dorm notice everyday.